Σας κάνω κοινωνούς σκέψεών μου για τα κριτήρια επιλογής της θεματολογίας των προγραμμάτων των Κ.Π.Ε., αλλά φυσικά στο νου μου έχω κυρίως τα προγράμματα που υλοποιούνται στις σχολικές μονάδες. Μήπως θα έπρεπε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουμε το θέμα και εφαρμόζουμε τα προγράμματά μας αυτά;
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Κ.Π.Ε.
ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ
Α. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ
·Η γνώση δομείται στο πλαίσιο της ομάδας μέσα από τη σύνθεση εμπειριών, αντιλήψεων και παρανοήσεων. Είναι προσωπική υπόθεση απαιτώντας την ύπαρξη άλλων συνομιλητών, ώστε να μορφοποιηθεί και να εκφρασθεί γλωσσικά.
·Κάθε μαθητής διαθέτει τη δική του μικροθεωρία που συνίσταται από τις προϋπάρχουσες ιδέες, γνώσεις, αντιλήψεις.
·Αν σκοπός της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η βελτίωση, η πορεία σε ένα άλλο επίπεδο, ποιοτικά ανώτερο, τότε ο πιο σημαντικό μας στόχος είναι μέσα από τη σύγκρουση της μικροθεωρία του μαθητή, των δικών του γνωστικών σχημάτων με τα καινούργια σχήματα και τα δεδομένα της εμπειρίας να επέλθει μια εννοιολογική αλλαγή.
Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
·Κύρια χαρακτηριστικά της :
1.Ριζοσπαστική
2. Κριτική – συνθετική
3. Συστημική
·Κεντρικός πυρήνας η ανάδειξη των θεσμικών και ιδεολογικών δυνάμεων που επηρεάζουν τις προσωπικές και κοινωνικές επιλογές. Η συζήτηση για τη δομή της πολιτικής εξουσίας , των κέντρων λήψης των αποφάσεων και του τρόπου λειτουργίας τους.
·Η προσωπική εμπλοκή σε μια κοινωνική διαδικασία δημοκρατικού ανασχηματισμού.
Γ. Κ.Π.Ε.
·Βελτίωση της ποιότητας ζωής του τοπικού πληθυσμού. Κοινοτική βιώσιμη ανάπτυξη.
·Ανάπτυξη κοινών δράσεων σε τοπικό επίπεδο στην κατεύθυνση της αειφορίας.
·Σύνδεση με προγράμματα Π.Ε των σχολικών μονάδων.
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
1.Να λαμβάνει υπόψη τις ιδέες, εμπειρίες, αντιλήψεις, τη μικροθεωρία γενικά των μαθητών.
2.Να επιδιώκει την εννοιολογική αλλαγή μέσα από τη σύγκρουση παλαιών και καινούργιων γνωστικών σχημάτων.
3.Να συντίθεται μέσα από την αλληλεπίδραση και επαφή των παιδιών στο πλαίσιο μιας ομάδας.
4.Να φανερώνει την πολυπλοκότητα της πραγματικότητας, αντικαθιστώντας τη γραμμική σχέση αιτίου – αιτιατού με τη σύνθετη συμπεριφορά ενός συστήματος φυσικού, κοινωνικού, οικονομικού.
5.Να αποκαλύπτει τις θεσμικές και ιδεολογικές δυνάμεις που συνθέτουν τον κόσμο μας, προσδιορίζοντας τον τρόπο της λειτουργία τους.
6.Να δίνει τη δυνατότητα της προσωπικής εμπλοκής, συμμετοχής σε δράση ανασχηματισμού και αλλαγής.
7.Να συσχετίζει τη δράση αυτή με τις αξίες και τις αρχές της αειφορίας στα ευρύτερα συστήματα στα οποία εντάσσεται η τοπική αφετηρία.
8.Να δίνει τη δυνατότητα του αναστοχασμού των παιδαγωγικών ενεργειών και την αλλαγή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου