22.1.09

Ελληνική Αγωγή

Ως φιλόλογος αρκετές φορές αναρωτήθηκα τι είναι αυτό που θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο δημιουργικό και γόνιμο στην καθημερινή μου διδασκαλία. Επιτέλους, είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω στους εκλεκτούς ( γλείψιμο) αναγνώστες μου ότι το συνάντησα.
Μέσα στις σελίδες 51-53 ενός περιοδικού που συνόδευε την κυριακάτικη έκδοση μιας αθηναϊκής εφημερίδας άνοιξε διάπλατα ένας κόσμος, ο οποίος μου φανέρωσε τα χαρακτηριστικά του ιδανικού δασκάλου και της εκλεκτής διδασκαλίας.
" Η Ελληνική Αγωγή σου δίνει φτεράαα" μας λέει η μαθήτρια δικηγόρος κυρία Βαρδώνη, απροσδιορίστου ηλικίας, μιλώντας με πάθος για τον πολυαγαπημένο της καθηγητή...ο οποίος "έχει τέτοια μεταδοτικότητα στο μάθημα της Ιστορίας που διδάσκει, σαν να σου δίνει χαπάκια και τα καταπίνεις"
Χρόνια διδασκαλίας της Ιστορίας σε βαριεστημένους έως μπαϊλντισμέμους μαθητές της Γ Λυκείου, Κατεύθυνσης και Γενικής παιδείας φάνηκαν να με κοιτούν κοροϊδευτικά, αναγκάζοντάς με να καταπιώ 2 ντεπόν και μια ασπιρίνη, για να το αντέξω.
"Το μάθημα "διαλεχθώμεν ελληνικώς" το οποίο διδάσκει έχει αποδώσει τόσο, που, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Διαγνωστικής Ψυχολογίας, οι ειδικοί απεφάνθησαν ότι η εκμάθηση των αρχαίων ελληνικών σε αυτές τις ηλικίες ( μικρά παιδάκια) παίζει πολύ σημαντικό και καταλυτικό ρόλο στην ψυχοεκπαιδευτική ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών: τους ενισχύει τη μνήμη, την αντίληψη, την παρατηρητικότητα, τις οπτικές ικανότητες και αποτρέπει τη δυσλεξία."
Χρόνια διδασκαλίας των Αρχαίων ελληνικών σε απορημένους μαθητές της Α΄Λυκείου φάνηκαν να με κοιτούν οργισμένα για τη δική μου αδυναμία να ενισχύσω με τη διδασκαλία μου όλες αυτές τις ικανότητες, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα και τους ουκ ολίγους δυσλεξικούς ( στην απόδοση) μαθητές μου. Άνοιξα ένα μπουκάλι κρασί, Château Le Bourdieu του 1978, να πνίξω τον καημό μου.
"Με τόση αγάπη για τα αρχαία, τι συμβαίνει στο σπίτι του.....; Εχει μάθει κάτι στον γιο του ... που είναι μόλις τριών χρόνων; «Εννοείται. Πολλά πράγματα. Να φανταστείτε ότι την.... τη φωνάζει, πολλές φορές, μήτερ!».
Εδώ είναι που έβαλα τα κλάματα. Αδιέξοδες προσπάθειες 3 χρόνων να μάθω στην αγαπημένη μου ανηψιά, μαθήτρια του Γυμνασίου, την κλίση του λύω, φάνηκαν παρελαύνοντας μεγαλοπρεπώς μπροστά στα ζαλισμένα μάτια μου. Ούτε όλος ο Βόσπορος δεν μπορούσε πια να με κάνει να αισθανθώ καλύτερα.
Κοίταξα πάλι το δημοσίευμα. Το πρότυπό μου βρισκόταν εκεί. Μπορείτε να το συναντήσετε κι εσείς, επιβεβαιώνοντας τη θετική επίδραση των σωστών παραδειγμάτων στην καθημερινή μας ζωή.
"Αιέν αριστεύειν και υπείροχον έμμεναι άλλων"
Καληνύχτα και καλή τύχη!

1 σχόλιο:

Διονύσης Μάνεσης είπε...

...Και χρειαζόταν να μας κάνετε και μας χάλια, αγαπητέ; Να μας εγείρετε εκ του μακαρίου ληθάργου ημών; Να τοποθετήσετε, έτσι, ολοζώντανο, το φάσμα της αποτυχίας έμπροσθεν των οφθαλμών ημών ώστε να απέλθωμεν δακρύοντες ιδίοις όμμασιν;
Την καλημέρα μας - παρόλ' αυτά!
:-)*

* αρχαιοελληνικόν σύμβολον ( συμβάλλον κι αυτό..)