14.10.06

Εκλογές

Το πανηγύρι αρχίζει να φτάνει στην κορύφωσή του. Ευτυχισμένες φάτσες μου χαμογελούσανε μέσα σε πολυτελή, πολύχρωμα φυλλάδια, κολλημένες σε τοίχους, αφημένες ανεπιτήδευτα στον υαλοκαθαριστήρα του αυτοκινήτου μου, ζωντανές παρουσίες στην τηλεόραση, γοητευτικές φωνές στο ραδιόφωνο να διαλαλούν την κρισιμότητα της απόφασής μου στις εκλογές που έρχονται.
Φροντισμένα βιογραφικά, με σπουδές, αγγλικά, υπολογιστές, ενδιαφέρον για την τρίτη ηλικία και τους ανήμπορους, μια δόση εθελοντισμού, από Ολυμπιακούς μέχρι διανομή φαγητού σε απόρους να φανερώνουν τα χαρακτηριστικά μιας προσωπικότητας που διακρίνεται από ένα πάθος και μια θέληση: Να με υπηρετήσουν.
Ειλικρινά αισθάνθηκα και αισθάνομαι προνομιούχος. Κάτι θα έχω κάνει για να αξίζω τόση προσοχή και τόσο ενδιαφέρον! Ξεχασμένοι στο μακρινό παρελθόν άνθρωποι, με τους οποίους ούτε μια απλή κουβέντα δεν είχα, τηλεφωνούν γεμάτοι αγωνία να μάθουν νέα μου και έτσι το φέρνει ο λόγος και μου εκμυστηρεύονται το όνειρό τους να προσφέρουν στα κοινά, ζητώντας μου την έμπρακτη ενίσχυση. Α, μου προσφέρουν και δωρεάν ταξιδάκι στη γενέτειρά μου για να ψηφίσω...αυτούς.
Αντιλαμβάνομαι τον πόνο τους. Λίγο είναι να θέλουν να σε βοηθήσουν και εσύ άσπλαχνος και αδιάφορος να προσπερνάς την τόση καλοσύνη και ανιδιοτέλεια; Γι' αυτό και εγώ κρατώ όλα τα φυλλάδιά τους, διαβάζω με ιδιαίτερη προσοχή τα γραφόμενά τους και προσπαθώ να φανταστώ τη ζωή μου, όταν όλα θα έχουν τελειώσει και όσοι εκλεγούν θα αναλάβουν να φέρουν σε πέρας τα οράματά τους.
Υποθαλλάσιες οδοί, θαλάσσια συγκοινωνία, δωρεάν μετακινήσεις με λεωφορεία στο ιστορικό κέντρο, παραλιακά πάρκα, τραμ, ποδηλατόδρομοι, ανάπλαση υποβαθμισμένων περιοχών, λιμνούλες με γάργαρο τρεχούμενο νερό, οάσεις με καμήλες και ξωτικά , εμπορεία φοινικικά και ηδονικά μυρωδικά, ο παράδεισος επιτέλους παίρνει σάρκα και οστά.
Αληθινό πανηγύρι. Της ανθρωπιάς, της αλληλεγγύης, της συμμετοχικής δημοκρατίας. Σε έναν γύρο ή σε δύο γύρους φτάνει στο τέλος, θυμίζοντας το άλλο μεγάλο πανηγύρι, τις βουλευτικές εκλογές.
Οι μίζες, οι κουμπάροι, τα ρουσφέτια, τα δωράκια, οι εργολαβίες, οι αποχαρακτηρισμοί χρήσεων και αξιών, τα ψεύδη, η υποκρισία, οι θεσιθήρες και οι εξουσιολάγνοι, εμφανίζονται τότε στη σκηνή συγκινημένοι και περιχαρείς.
Το όνειρό τους έγινε πραγματικότητα...
Για την Ελλάδα ρε γαμώτο!

3 σχόλια:

Γιάννης είπε...

"Όμορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος..." που θα 'λεγε κι ο ποιητής.
Το στοιχείο των φετινών εκλογών, που το εντόπισε κάποιος άλλος, είναι ότι το προεκλογικό υλικό των υποψηφίων το διανέμουν, όχι τα μέλη των κομμάτων ή οι γνωστοί και φίλοι των υποψηφίων, αλλά οι επαγγελματίες διανομείς. Μαυρούκοι και μαυρούκες, Ινδοί, Πακιστανοί και άλλοι εξωτικοί, μαζί με το φυλλάδιο για την πίτσα σου δίνουν κι έναν υποψήφιο.

Λες το βράδυ να παραγγείλω πίτσα και να μου φέρουν υποψήφιο τέσσερα τυριά με πολύ μπέικον;

Ανώνυμος είπε...

Τι να παραγγείλω απόψε; Ψωμιάδη τέσσερα τυριά ή Πατουλίδου paesana; Μήπως να προτιμήσω Παπαγεωργόπουλο στα κάρβουνα ή Αράπογλου απ' όλα σε κυπριακή πίτα;

Μου τρέχουν τα σάλια!

ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΣ είπε...

Καλά δεν ντρέπεσαι; Και προσπαθώ να κάνω δίαιτα; Μάλλον μια τεσσάρων υποψηφίων θα ήταν ότι πρέπει.έχω όμως την εντύπωση ότι δεν τρώγονται με τίποτα!