Ο ορισμός του web 3.0 έχει δοθεί από τον Sir Timothy John "Tim" Berners-Lee ως εξης:
"I have a dream for the Web [in which computers] become capable of analyzing all the data on the Web – the content, links, and transactions between people and computers. A ‘Semantic Web’, which should make this possible, has yet to emerge, but when it does, the day-to-day mechanisms of trade, bureaucracy and our daily lives will be handled by machines talking to machines. The ‘intelligent agents’ people have touted for ages will finally materialize."
Berners-Lee, Tim; Fischetti, Mark (1999). Weaving the Web. HarperSanFrancisco. chapter 12. ISBN 9780062515872.
Μιλαέι για τον σημασιολογικό ιστό και αυτή είναι η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν. Περιγράφει έναν κόσμο στον οποίο το διαδίκτυο θα έχει τη δυνατότητα ανάλυσης όλων των δεδομένων που υπάρχουν σ' αυτό. Με κατάληξη οι περισσότερες υποθέσεις μας να διεκπεραιώνονται από τις διαμεσολαβούσες μηχανές. Αυτό το όραμα κινητοποίησε αρκετούς επιστήμονες που με το έργο τους άρχισαν να δίνουν σάρκα και οστά στο web 3.0.
Προσέξτε στον πίνακα που ακολουθεί τι αλλάζει στο διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τη διαφήμιση από το web 1.0 στο web 3.0:
"I have a dream for the Web [in which computers] become capable of analyzing all the data on the Web – the content, links, and transactions between people and computers. A ‘Semantic Web’, which should make this possible, has yet to emerge, but when it does, the day-to-day mechanisms of trade, bureaucracy and our daily lives will be handled by machines talking to machines. The ‘intelligent agents’ people have touted for ages will finally materialize."
Berners-Lee, Tim; Fischetti, Mark (1999). Weaving the Web. HarperSanFrancisco. chapter 12. ISBN 9780062515872.
Μιλαέι για τον σημασιολογικό ιστό και αυτή είναι η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν. Περιγράφει έναν κόσμο στον οποίο το διαδίκτυο θα έχει τη δυνατότητα ανάλυσης όλων των δεδομένων που υπάρχουν σ' αυτό. Με κατάληξη οι περισσότερες υποθέσεις μας να διεκπεραιώνονται από τις διαμεσολαβούσες μηχανές. Αυτό το όραμα κινητοποίησε αρκετούς επιστήμονες που με το έργο τους άρχισαν να δίνουν σάρκα και οστά στο web 3.0.
Προσέξτε στον πίνακα που ακολουθεί τι αλλάζει στο διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τη διαφήμιση από το web 1.0 στο web 3.0:
Πώς όμως μπορούμε να εξασφαλίσουμε πως το σωστό περιεχόμενο θα συνδεθεί με τον σωστό άνθρωπο; Αυτό το αναλαμβάνουν τα διαφορετικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό του web 3.0 και κωδικοποιούν τις απαιτούμενες πληροφορίες οι οποίες στη συνέχεια συνδυάζονται μεταξύ τους ως προς τη σημασία. Αν δηλαδή θέλουμε να φτιάξουμε έναν ιστό που να συνδέει τις πληροφορίες που έχουμε για τα πρόσωπα του star wars κοιτάξτε ποια μορφή θα πάρει:
Προσφέρουμε δηλαδή στη μηχανή τις κατάλληλες πληροφορίες ώστε να αντιλαμβάνεται μέσα από τη σημασία τους ( πρόσωπο, τοποθεσία, πράγμα, σχέση) τον τρόπο με τον οποίο συσχετίζονται και να καθοδηγήσει ανάλογα τον χρήστη που αναζητά μια συγκεκριμένη πληροφορία.
Αυτό όπως βλέπετε στην επόμενη εικόνα επιτυγχάνεται με τα metadata, τα μεταδεδομένα που αποθηκεύονται σε συγκεκριμένους τύπους αρχείων. Με τον τρόπο αυτό έχουμε:
1. απόδοση σημασιολογίας στην πληροφορία
2. υπερσύνδεσμοι με σημασιολογικό χαρακτήρα
3. εννοιολογική συσχέτιση μεταξύ πληροφοριών
4. μηχανικά αναγνώσιμη, κατανοήσιμη, επεξεργάσιμη πληροφορία.
Το web 3.0 δίνει δηλαδή με τα εργαλεία προγραμματισμού που χρησιμοποιεί να συνδέσουμε το συντακτικό (που μας προσέφερε για παράδειγμα η html)με το νόημα που θέλουμε να προσδώσουμε στις έννοιες, πράγματα που χρησιμοποιούμε.Αυτό επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες γλώσσες προγραμματισμού: OWL, RDF, Ajax...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου