11.5.09

2η ημέρα - 30/4/2009- β΄μέρος

Το απόγευμα παρουσιάστηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου οι ομάδες και τα όσα έπραξαν ως τη συνάντηση. Πρώτη άρχισε η ιταλική ομάδα. Αυτή τη φορά οι μαθητές παρουσίασαν ένα βίντεο με χαρούμενη τοπική μουσική για τηνPuglia, το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της πόλης τους Gravina. Εικόνες, ιστορία, φύση, παιδιά, επισκέψεις, τοπία.
Ήταν η σειρά μας στη συνέχεια και πρώτα εμφανίστηκαν τα τεχνικά προβλήματα. Τα βίντεο που είχαμε προσθέσει στην παρουσίασή μας με όσα είχαμε κάνει δεν έπαιζαν. Με προσπάθεια καταφέραμε να τα δείξουμε και σώσαμε την κατάσταση. Γιατί οι πρόβες που είχαμε κάνει ήταν λίγες ενώ έλειπε το στοιχείο του αυτοσχεδιασμού. Άρεσαν πάντως οι μαθητες μας και τα μουσικά κομμάτια που είχαμε επιλέξει.
Οι εικόνες της γνώριμης Ισπανικής επαρχίας Pilona γέμισαν την οθόνη, ανακαλώντας ευχάριστες και μη μνήμες από την πρώτη συνάντηση του χειμώνα. Τοπική ισπανική μουσική συνόδεψε ευχάριστα την προβολή τοπίων που από κοντά είχαμε την ευκαιρία να δούμε όσοι βρεθήκαμε στο Infiesto.
Στο τέλος η Ρουμανική ομάδα υπό τους ήχους του Γαλάζιου Δούναβη μας παρουσίασε την περιοχή τους, την επαρχία Bihor και την πρωτεύουσά της την Oradea. Επισημάναμε για μια ακόμη φορά την ιστορική σύνδεση της πόλης με την Ουγγαρία καθώς ουγαρεζικα τραγούδια επένδυσαν εικόνες από το παρόν της Oradea.
Το τέλος των παρουσιάσεων σήμανε την αρχή του διαγωνισμού για την επιλογή της καλύτερης κάρτας σε τέσσερες κατηγορίες. Φωτογραφίας, ζωγραφικής, Κολάζ και πολυμέσων. Με μια σχετικά έλλειψη οργάνωσης που αύξησε το χρόνο της διαδικασίας ανακοινώθηκαν τα βραβεία από μαθητές και εκπαιδευτικούς και έγινε η σχετική απονομή με θερμά χειροκροτήματα και διάχυτη την κούραση. Κατά τη διάρκεια της επιλογής η ελληνική ομάδα υλοποίησε την πρόταση που είχε καταθέσει και έγινε δεκτή στην Ισπανία για δημιουργία εφημερίδας με τα νέα του προγράμματος. Μαθητές ανέλαβαν σε ομάδες να γράψουν τα άρθρα και να τα φέρουν σε μας που θα σχεδιάζαμε και θα ολοκληρώναμε την εφημερίδα.
Σ' αυτήν θα ανακοινώναμε και τα αποτελέσματα του διαγωνισμού.

Αφού πήραμε το δείπνο μας στη φιλόξενη αίθουσα καθηγητών ( σούπα, σπανάκι πουρές με τηγανητό αυγό, σνίτσελ και κέϊκ γλυκό) κατηφορίσαμε στο ξενοδοχείο. Αποφασίσαμε να πάμε με τα πόδια, αλλά αντιληφθήκαμε σε λίγο με τα έντρομα βλέματα των περαστικών που ρωτούσαμε τη δυσκολία του εγχειρήματος και πεισθήκαμε να πάρουμε ταξί. Η φιλόξενη διάθεση των οικοδεσποτών μας "είσαστε φιλοξενούμενοί μας" το μόνιμο επιχείρημά τους μορφοποιήθηκε στην επιμονή τους να μας πληρώσουν το ταξί. ( πρέπει να προσθέσουμε εδώ πως ο μέσος μισθός ενός καθηγητή στη Ρουμανία είναι 250-300 ευρώ)
Το βράδυ βγήκαμε για μια νυχτερινή βόλτα στην πόλη.
Έρημη για τα δικά μας πρότυπα, με όμορφα φωτισμένα τα παλιά δημόσια και μη κτίρια μας έδωσε πολλές ευκαιρίες να φωτογραφηθούμε, να μιλήσουμε Έληνες και Ισπανοί, ολοκληρώνοντας τη βραδιά με συζήτηση στο ξενοδοχείο. Αύριο θα ακολουθούσε η εκδρομή στο Bear's cave.
(Τα παιδιά αφού ξεκουράστηκαν στα σπίτια τους μας ενημέρωσαν τηλεφωνικά πως θα έβγαιναν όλοι μαζί στο κέντρο της πόλης. Είμασταν αρκετά ικανοποιημένοι για την προσαρμοστικότητά τους και τη φιλοξενία των οικογενειών που τους δέχθηκαν)
Σημειώσεις:
1. Σε συζήτηση με εκπαιδευτικούς του Ρουμάνικου σχολείου ( Άννα-Μαρία, λογοθεραπεύτρια) μάθαμε πως υπάρχουν 12 παιδιά τα οποία είναι ενταγμένα στις κανονικές τάξεις παρακολουθώντας ενισχυτικά μαθήματα 3 φορές την εβδομάδα. Οι καθηγητές που διδάσκουν στις κανονικές τάξεις αντιδρούν για την παρουσία τους.
2. Το πρόγραμμα της 2ης μέρας ήταν πολύ κουραστικό, αλλά με τον τρόπο αυτό ολοκληρώθηκε ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων που είχαμε αποφασίσει για τη συνάντηση αυτή. Πρέπει να υπολογίσουμε και την αυριανή αργία της Πρωτομαγιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: