Πρωϊνό ξύπνημα σε μια συννεφιασμένη μέρα. Δε φαίνεται τίποτα έξω.Βροχή και καταχνιά. Ξεχωρίζουν κάποιοι ουρανοξύστες μα η πόλη είναι κρυμμένη, κρατά καλά τα μυστικά της σαν κάθε καινούρια αγαπημένη. Ξεκούραστοι,παραδόξως, φαίνεται να έχουμε ξεπεράσει τη χρονική διαφορά, είμαστε έτοιμοι για τη συνάντηση των ομάδων στο conference room του ξενοδοχείου, στον 7ο όροφο. Οι παρουσιάσεις των ομάδων γίνονται χωρίς ηλεκτρονικά μέσα, μόνο τα παιδιά και τα poster. Τα οποία πρέπει να πω πως μας αιφνιδίασαν με τις διαστάσεις τους, αφού η ενημέρωση που είχαμε ήταν πως έπρεπε να είναι σε συγκεκριμένο μέγεθος, το οποίο μόνο εμείς τρήσαμε. Αυτό ήταν ίσως το πρώτο σημάδι για τις πολλαπλές ανατροπές του προγράμματος που θα ακολουθούσαν σε λίγο.
Το σχολείο της Σαγκάης, το Shanghai Gezhi High School παρουσίασε μια εργασία για τη σχέση της γυμναστικής με την ενέργεια την οποία συνόδευσαν με μια πρωτότυπη κατασκευή με led τα οποία αναβαν καθώς γυμναζόσουνα τραβώντας τους ιμάντες της. Υπολογίσαμε πως η ενέργεια που θα παράγονταν αν όλοι οι Κινέζοι ακολουθούσαν το παράδειγμα αυτό θα ήταν σίγουρα πολύ σημαντική. Ο Jonathan παρουσίασε την εργασία του για τη δημιουργία βιολογικού καθαρισμού σε έναν κήπο, η Alexandra μας περιέγραψε τις προσπάθειες που γίονται στο σχολείο της στην κατεύθυνση της αλλαγής καταναλωτικής συμπεριφοράς στην κατεύθυνση να μην είμαστε μέρος του προβλήματος μα μέρος της λύσης και οι μαθητές του δεύτερου κινεζικού σχολείου του High School Attached to Southwest Normal University την εργασία τους για μια βιώσιμη πόλη και τις πηγές ενέργειάς της με έμφαση στο βιοάεριο. Η ομάδα μας με αρκετό άγχος παρουσίασε τη δουλειά μας για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης σε σχέση με τα δύο μέγάλα έργα που προτάθηκαν για την ανακούφισή του.
Το μετρό και την υποθαλάσσια αρτηρία, το μετρό που υλοποιείτια σιγά σιγά και την υποθαλάσσια που καλώς για μας ακυρώθηκε. Διευκρινιστικές ερωτήσεις κυριώς από τον διευθυντή του YMP, Torvald Jacobsson, και εξαιρετικές απαντήσεις με χαρακτηριστική άνεση από την Αιμιλία πρωτίστως αλλά και τη Δώρα.
Αφού ολοκληρώθηκε η συνάντηση με παρουσίαση των κύριων χαρακτηριστικών του YMP και γενικά των πλεονεκτημάτων που προσφέρει το συγκεκριμένο διαδικτυακό πρόγραμμα σε όσες σχολικές ομάδες συμμετέχουν σ' αυτό απ' όλο τον κόσμο κατεβήκαμε για φαγητό στο εστιατόριο του 2ου ορόφου.
Αυτή τη φορά επιλέξαμε τηγανητό ρύζι με πάπια, έχοντας μαζί μας την Hou Jing, καθηγήτρια Γεωγραφίας στο Shanghai Gezhi High School. ήδη είχαμε εξοικειωθεί θαυμαστά με τα ξυλάκια αντί για τα κλασσικά μαχαιροπήρουνα και αυτό ίσως συνετέλεσε στο να πάρουν την απόφαση να μας μάθουν και την καταπληκτική κινεζική ιδεογράμματη γραφή. Κάθε λέξη συμβολίζει μια συγκεκριμενη έννοια και μικρές διαφορές στις γραμμές και τους χαρακτήρες αλλάζουν εντελώς το περιεχόμενο. Υπήρχε μια αντιστοιχία πάντως ανάμεσα στο σημεί και στο σημαινόμενο που αποτυπώνονταν στο χαρακτήρα που κάθε φορά χρηιμοποιούνταν. Η Αιμιλία και η Δώρα έμαθαν να γράφουν τα ονόματά τους στα κινέζικα όπως και να τα προφέρουν.
Το σχολείο της Σαγκάης, το Shanghai Gezhi High School παρουσίασε μια εργασία για τη σχέση της γυμναστικής με την ενέργεια την οποία συνόδευσαν με μια πρωτότυπη κατασκευή με led τα οποία αναβαν καθώς γυμναζόσουνα τραβώντας τους ιμάντες της. Υπολογίσαμε πως η ενέργεια που θα παράγονταν αν όλοι οι Κινέζοι ακολουθούσαν το παράδειγμα αυτό θα ήταν σίγουρα πολύ σημαντική. Ο Jonathan παρουσίασε την εργασία του για τη δημιουργία βιολογικού καθαρισμού σε έναν κήπο, η Alexandra μας περιέγραψε τις προσπάθειες που γίονται στο σχολείο της στην κατεύθυνση της αλλαγής καταναλωτικής συμπεριφοράς στην κατεύθυνση να μην είμαστε μέρος του προβλήματος μα μέρος της λύσης και οι μαθητές του δεύτερου κινεζικού σχολείου του High School Attached to Southwest Normal University την εργασία τους για μια βιώσιμη πόλη και τις πηγές ενέργειάς της με έμφαση στο βιοάεριο. Η ομάδα μας με αρκετό άγχος παρουσίασε τη δουλειά μας για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης σε σχέση με τα δύο μέγάλα έργα που προτάθηκαν για την ανακούφισή του.
Το μετρό και την υποθαλάσσια αρτηρία, το μετρό που υλοποιείτια σιγά σιγά και την υποθαλάσσια που καλώς για μας ακυρώθηκε. Διευκρινιστικές ερωτήσεις κυριώς από τον διευθυντή του YMP, Torvald Jacobsson, και εξαιρετικές απαντήσεις με χαρακτηριστική άνεση από την Αιμιλία πρωτίστως αλλά και τη Δώρα.
Αφού ολοκληρώθηκε η συνάντηση με παρουσίαση των κύριων χαρακτηριστικών του YMP και γενικά των πλεονεκτημάτων που προσφέρει το συγκεκριμένο διαδικτυακό πρόγραμμα σε όσες σχολικές ομάδες συμμετέχουν σ' αυτό απ' όλο τον κόσμο κατεβήκαμε για φαγητό στο εστιατόριο του 2ου ορόφου.
Αυτή τη φορά επιλέξαμε τηγανητό ρύζι με πάπια, έχοντας μαζί μας την Hou Jing, καθηγήτρια Γεωγραφίας στο Shanghai Gezhi High School. ήδη είχαμε εξοικειωθεί θαυμαστά με τα ξυλάκια αντί για τα κλασσικά μαχαιροπήρουνα και αυτό ίσως συνετέλεσε στο να πάρουν την απόφαση να μας μάθουν και την καταπληκτική κινεζική ιδεογράμματη γραφή. Κάθε λέξη συμβολίζει μια συγκεκριμενη έννοια και μικρές διαφορές στις γραμμές και τους χαρακτήρες αλλάζουν εντελώς το περιεχόμενο. Υπήρχε μια αντιστοιχία πάντως ανάμεσα στο σημεί και στο σημαινόμενο που αποτυπώνονταν στο χαρακτήρα που κάθε φορά χρηιμοποιούνταν. Η Αιμιλία και η Δώρα έμαθαν να γράφουν τα ονόματά τους στα κινέζικα όπως και να τα προφέρουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου